Вітаю гостей блогу ! Давайте навчатися разом !

Для Вас, батьки

 

Шановні батьки!
          Беззаперечно, коронавірус кардинально змінив життя кожного з нас. Всі сьогоднішні події — це те, чого раніше з нами не було, чого немає в нашому досвіді.  Проте, основним випробуванням є перебування  24 години на добу усіх членів сім’ї разом та дистанційне навчання дітейІзоляція - це стрес як для дорослих, так і для малечі.
     Сьогодні батьки мають, як ніколи, багато вільного часу для спілкування з власними дітьми, якого так вкрай катастрофічно не вистачало у звичайному вирі життя.
        Я розумію, що ви не вчителі, і , можливо, комусь із Вас складно пояснювати навчальний матеріал дітям.  Для здійснення дистанційного навчання мною був створений блог, в якому розміщено презентації, завдання та інформацію для дітей і батьків. Їх ви можете переглядати у зручний для Вас час. Якщо у Вас не має можливості роздруковувати і виконувати практичні завдання з блогу, пишіть у зошитах на друкованій основі та звичайних зошитах, читайте Буквар. Зберігайте виконані роботи.  
         В кінці року ми маємо написати діагностичні роботи з математики та української мови, щоб розуміти рівень наявних знань учнів. 
          Тримайтесь, не хвилюйтесь, ми все надолужимо, коли зустрінемось у школі. Якщо щось не зрозуміло, звертайтеся по телефону, я обов’язково приділю час кожному з Вас.
Будьте здоровими! Бережіть себе і своїх рідних!
З повагою до кожного з Вас
                                                                  Олена Олександрівна


16 порад батькам другокласників 

Порада 1 

Нагадати дитині, що домашні завдання потрібні для того,що закріпити те, що пояснював вчитель на уроці, інакше в довгострокову пам’ять знання не перейдуть. 

Порада 2 

Навичка виконання домашніх завдань без допомоги батьків не формується, такий закон засвоєння знань. Як допомогти дитині у підготовці домашнього завдання:                              - Перевірте чи правильно організоване робоче місце учня;                                      - Привчайте дитину вчасно сідати за уроки;                                                             - Не дозволяйте учню занадто довго сидіти за робочим столом. Своєчасно влаштовуйте невеличкі перерви; - Спочатку контролюйте чи всі уроки виконані. Будьте присутні, коли дитина виконує домашні завдання, підбадьорюйте, пояснюйте, якщо учень щось не зрозумів або забув, але не замінюйте його діяльність.

Порада 3 

Якщо батьки не контролюють і не допомагають дитині виконувати домашні завдання, то учень може його не робити і не записувати. 

Порада 4

Важливо спочатку перевіряти і спів ставляти те, що дитина записала в щоденник і те, що було реально задано – діти інколи не записують частину завдань. 

Порада 5

Показувати дитині приклад організованості і зібраності. 

Порада 6 

Прийняти думку, що негативні оцінки в учбовому процесі неминучі, тому важливо не карати дитину, навпаки допомогти розібратися в проблемі. Для успішного навчання важливо:                    - Наскільки добре дитина розуміє зміст слів «неможна» і «треба»;                           - Чи знайоме дитині почуття відповідальності;                                        - Чи організована дитина в найпростішому розумінні цього слова. 

Порада 7 

Не думати, що якщо мама і тато відмінно навчалися в школі, то їх дитина обов’язково буде відмінником – діти необов’язково повинні бути схожими на батьків. 

Порада 8

Батьки мають пам’ятати, що в навчанні важливі не так оцінки, як реальні знання і вміння учня, його працездатність, відповідальність, потреба в отриманні нових знань. До того ж слід враховувати, що успішність в навчанні визначається багатьма факторами . Не останньою є віра батьків в можливості своєї дитини, а також їх спроможність надати реальну допомогу учню. 

Порада 9

Якщо часто сварити дитину за «двійки», може з’явитися шкільна тривога, яка дуже вплине на успішність. Навіть найрозумніша дитина може отримати низьку оцінку, якщо вона боїться, бо страх блокує пізнавальну діяльність. Якщо дитина погано навчається, то:                                - Вона втратила віру в свої сили;              - Боїться, що його спитають на уроці;       - Йому соромно відповідати перед учнями, перед вчителем;                            - Дорослі ставлять завищені вимоги, не враховуючи здібностей дитини.

Порада 10 

Не вимагати від дитини більше за її можливості на даний момент. Що робити?                                                          - Встановити точний діагноз (погіршення самопочуття, проблеми в родині …);                                                     - Починати з найпростішого ( вселити почуття впевненості в своїх силах, пробудити інтерес до навчання);               - Підбирати цікаві завдання;                      - Уникати нервозності і невиправданих конфліктів;                                                     - Батькам слідкувати за собою, за своєю інтонацією під час занять, намагатися не підвищувати голос;               - Обов’язково відмічати перші успіхи дитини;                                                          - Намагатися розвинути в дитині почуття гідності.

Порада 11

Важливо самим батькам спокійно ставитися до оцінок дитини і не вимагати від неї лише відмінних оцінок - якщо мама занадто сильно турбується за оцінки, то і у дитини з’являється страх не виправдати сподівання мами. 

Порада 12 

Важливо навчити дитину порівнювати свої досягнення із своїми попередніми, а не з досягненнями інших учнів. 

Порада 13

Обов’язково хвалити за успіхи, створювати ситуації успіху, відмічати найменші досягнення. Придумайте штучні стимули у вигляді винагороди, які можна давати регулярно за невеликі досягнення у навчанні та поведінці. Навчальна діяльність є спільною, розподіленою – від дорослого (вчителя, батьків) надходять завдання і стимули, а від школярів – активність у їх досягненні. 

Порада 14 

Дитина повинна бачити, що помилятися – це нормально, що помиляються мама і тато, бабусі і дідусі. Важливо вчасно і правильно виправити свою помилку. 

Порада 15

Діти часто сприймають оцінку за роботу, як оцінку особистості, тому треба вчити розділяти : «Я хороший, але в роботі я припустився 20 помилок і тому отримав «треба краще»...

Порада 16 

Важливо налаштовувати дитину : якщо вірити в успіх і старатися, то все обов’язково вийде. 

Зробити перший крок у вихованні самостійності допоможе простий прийом – скласти розклад виконання домашніх завдань. 

- Письмові завдання варто чергувати з усними.                           - Бажано завдання виконувати в той день, коли його задали, що не забути вивчений матеріал. Завдання з читання (переказ, вірш напам’ять) та іноземну мову варто повторити кілька разів.                              - Розподілити задані уроки рівномірно за днями тижня, щоб не було «то густо, то пусто».                             - Інтенсивне виконання будь-якого уроку не повинно перевищувати 30 хвилин.


   Шановні батьки!
Просимо Вас ознайомитися з можливостями освітньої платформи Вчи.ком.юа (vchy.com.ua) і включити в освітній процес учнів інтерактивні курси платформи Вчи.ком.юа.
В даний час кількість школярів, які вивчають математику за допомогою платформи Вчи.ком.юа становить понад 50 тис. учнів з усієї України.
Опис інтерактивного курсу Вчи.ком.юа
Курс складається з інтерактивних завдань з основних розділів програми з математики, розроблених професійними методистами відповідно до Державних стандартів освіти.
Адаптуючись до кожного учня, система реагує на його дії і, в разі правильного розв'язку хвалить його та пропонує нове завдання, а в разі допущення помилки задає уточнюючі питання, які допомагають учневі прийти до правильного вирішення.
Система Вчи.ком.юа підлаштовується як під обдаровану дитину, так і під тих, кому потрібно більше часу для засвоєння матеріалу, планомірно підвіщує їх рівень знань.
Використання системи дозволяє підвищити мотівацію дитини, шляхом створення сприятливого емоційного середовища для виконання завдання.
Вчи.ком.юа можна використовувати для організації індивідуальної та групової форми освітнього процесу, так і вдома.
Вчителі (батьки) можуть використовувати платформу абсолютно безкоштовно.
Учням до 16.00 усі можливості Вчи.ком.юа доступні у повному обсязі для занять у школі та вдома, після 16.00 та у вихідні дні діти можуть вирішити 20 завдань. У разі, якщо вони захочуть займатися без обмежень, батьки зможуть придбати для них доступ до розширеного акаунта.
Більш детальну інформацію Ви можете отримати за електронню адресою: info@vchy.com.ua, за телефоном +380-80-021-07-43 або на сайті: vchy.com.ua.

Навчання дітей вдома: поради від психологині 

Світлани Ройз

Початкова школа: навчання для задоволення

     У початковій школі мотивація до навчання — виключно зовнішня. Дитина вчиться заради задоволення, заохочення. Треба також розуміти, що в дитини вже є невеликий, але досвід навчання. У першокласників його ще нема, але в 2-3 класах він уже напрацьовується. 
По можливості збережіть звичний режим. Це неможливо вповні, адже він уже збився, але треба його адаптувати і намагатися дотримуватись.
 Облаштуйте окреме місце для навчання, окремий простір, щоб дитина розуміла: вона туди заходить – і все, вона вже налаштована на навчання.
 Оберіть сигнал, який закликатиме до навчання, наприклад будильник телефона. Це має бути приємний звук, якась улюблена музика. Це не має бути мамин або татів голос! У мами і тата й так сьогодні вдосталь напруги.
Зауважте, час занять — 10-15 хвилин. Потім дзвенить дзвоник, дитина може випити води, порухатись. Пам’ятаємо — зараз у дитини і так знижена рухливість і нестача повітря. 
Пам’ятайте, батьки — не няньки і за дитину завдання не роблять. Але деяким дітям важливо, щоб батьки були в кімнаті, коли вони вчаться. Можна займатися своїми справами, аби були присутні. Час від часу можна підходити до дитини, питати, як справи. 
Якщо стане сил, зробіть із дітьми  ігрове середовище. Можна озброїтися чарівною паличкою, якою торкатися лоба дитини і казати: «Ти з усім впораєшся».  Не завадить знайти для дитини чарівний камінець мудрості — ну, і для себе принагідно. Застосовуйте метод «зеленої ручки» — помічайте й зауважайте не недоліки, а успіхи. Дитина перебуває в напрузі, тож маємо більше, ніж зазвичай, звертати увагу на те, що їй вдається добре.

Дистанційне навчання

                           1. Вибір онлайн-програми чи курсу як пріоритету
Карантин це час надолужити прогалини у знаннях дитини. Якщо у учня є певні інтереси або улюблені предмети, можна рухатись у напрямку розвитку знань у цих конкретних сферах. Надайте свободу вибору дитині, тоді мотивація та бажання працювати будуть у рази вищі. На сьогодні в Інтернеті є багато платформ для вивчення як шкільних предметів, так і курсів у сферах, які не розглядаються шкільною програмою. Також, можна знайти відео-уроки, де наочно пояснюються окремі теми та навіть прописані завдання.
                         2. Сформувати графік занять
Для ефективної організації навчального процесу вдома необхідно сформувати щоденний розклад занять, щоб дитина знала, який об’єм робіт її чекає. Наочність графіку допоможе учневі орієнтуватись та навчитись організовувати свій час, тому створити стенд або плакат із розкладом стане хорошою ідеєю. Можна залучити дитину до процесу створення – це полегшить включення в режим. Графік повинен бути підлаштований під індивідуальні особливості дитини. Обсяг робіт має бути достатнім для засвоєння матеріалу, але не занадто великим, щоб учень з легкістю сприймав інформацію. Звісно, ранок – це найоптимальніший час для навчання, але все залежить від особливостей Вашої дитини.

3. Режим дня

Дитині дуже важко буде повертатися до навчальних буднів, якщо зараз її графік сильно зсунеться. Тож бажано продовжувати лягати спати, прокидатися, харчуватися і гуляти в один і той самий час. Важливо розуміти, що карантин – це не канікули. Тому робочий день учня має максимально походити на звичайний день в школі за насиченістю. Тільки тоді повернення до школи не буде стресовим і пройде комфортно.

4. Організація робочого простору

На ефективність навчання дуже впливає робоче місце. Тож, щоб дитина могла зосередитися на виконанні завдань, потрібно забезпечити її комфортним та зручним робочим місцем. Адже навчання на дивані або лежачи в ліжку, буде сприяти відволіканню і шкодити здоров’ю дитини. Тому виберіть окремий куточок у будинку та обладнайте його. Для проходження онлайн-програм у дитини має бути можливість працювати з персональним комп’ютером чи ноутбуком, а також стабільне з’єднання з Інтернетом. Крім того, учень повинен мати місце в робочій області для всього, що може знадобитися протягом типового шкільного дня (ручки, олівці, зошити, блокноти, калькулятор тощо).Кімната, в якій дитина буде займатися навчальною діяльністю, має добре вентилюватися, щоб школяр міг дихати чистим повітрям, а не пилом, який накопичується за цілий день в погано вентильованому приміщенні.

5. Концентрація дитини

Середовище, що не відволікає увагу, дозволить школярам навчатися ефективно та допоможе почуватися більш спокійно. Тож під час виконання завдань дитиною намагайтеся забезпечити відсутність сторонніх шумів — вимкніть сповіщення мобільного телефону, комп’ютера, телевізор та радіо, голосно не розмовляйте.

6. Регулярні перерви

Під час виконання завдань важливо кожні 25-30 хв робити короткочасні перерви для виконання зорової гімнастики, випивання склянки води тощо. А кожні 45-60 хв — влаштовувати перерви протягом 10-15 хвилин, щоб розім’яти руки та ноги (танці, заняття спортом), уникнути перенапруження очей від комп’ютерного монітору та залишатися сконцентрованим. Навчання невеликими блоками дозволяє мозку краще зрозуміти та зберегти інформацію. А фізична активність покращує кровообіг, активізує фізіологічні процеси, що сприяють сприйняттю, відтворенню й опрацюванню інформації. Необхідно включити в розминку також вправи для поліпшення постави й зменшення навантаження на спинку дитини. Дуже важливо, щоб під час відпочинку дитина уникала перебування перед монітором (не гортала стрічку новин у соціальних мережах, не переглядала відео та не грала в комп’ютерні ігри), щоб її оченята могли повноцінно відпочити.

7. Чергування онлайн-навчання з іншими видами освітньої діяльності

Бажано включати в навчальний час не лише слухання онлайн-лекцій чи виконання завдань на комп’ютері, а й роботу в зошиті, читання книг, створення проектів, спостереження, експериментування.


Як виховати успішну дитину: 

10 важливих кроків

     Поради, що допоможуть дитині вдало та впевнено йти по життю.

   Успішну особистіть потрібно виховувати змалечку. Тож важливо знати, які перші «цеглинки» потрібно закласти батькам у фундамент успішного та щасливого життя їхньої дитини.
ЦІКАВО ЗАЙМАТИСЯ
    Від народження до 5 років дитина легко сприймає інформацію. Тому не варто думати, що вона ще маленька для отримання знань і навичок. Знайдіть для неї цікаві, нескладні заняття, які її не переобтяжать. Ще краще – перетворити заняття на гру.  
АНАЛІЗУВАТИ
   Вчить дитину працювати з інформаційним потоком. Неважливо, скільки вона «зазубрить» із підручників. Питання, що має вас хвилювати: чи вміє вона робити висновки з прочитаного.
ЗАЙМАТИСЯ СПОРТОМ
   Дізнайтеся, яким спортом хотіла би займатися ваша дитина. Це допоможе їй із зацікавленням відвідувати заняття та стимулюватиме до перемоги над собою. А хороші досягнення додаватимуть наснаги.
НЕ ВИМАГАТИ
   Намагайтеся не вимагати від дитини високих балів, а спробуйте зацікавити її предметом, поясніть, чому ті чи інші знання їй знадобляться. Наприклад, знання рідної мови допоможе їй красиво та виграшно висловлювати свої думки, а іноземної – розуміти пісні улюблених виконавців.
ПЛАНУВАТИ
   Так, спланувати свій день вдається далеко не кожному дорослому. А втім, привчайте дитину вести щоденник її справ, продумувати вільний час та свята. Звісно, ви самі маєте подавати їй приклад.
НАМАГАТИСЯ
   Важливо привчати дитину до самостійності, щоб вона не чекала, що батьки все вирішать за неї. Можливо, часом ви думаєте: «Краще зробити це самому, ніж чекати поки це зробить дитина», «Він / вона не впорається з цим». Та значно краще, коли дитина докладатиме свої зусилля до якоїсь справи – і не страшно, якщо це вимагатиме кількаразових спроб чи буде виконано не ідеально.
ДАТИ ВИБІР
    Дозвольте дитині обирати. Так вона вчитиметься приймати рішення, висловлювати, а то й відстоювати, свої думки та підвищуватиме свою самооцінку.
ПРАВИЛЬНО ХВАЛИТИ
   Заслужена похвала мотивує людину. Тому не забувайте хвалити дитину, при цьому не варто лестити й переоцінювати її можливості.
ВЧИТИ ЦІЛЕСПРЯМОВАНОСТІ
   Чудово, коли дитина бачитиме свою мету та докладатиме зусиль, до її досягнення. Поясніть (краще на прикладах), що наполегливі люди попри різні труднощі не здаються на півдорозі, а закінчують розпочаті справи.
ІЗ ЛЕГКІСТЮ СТАВИТИСЯ ДО НЕВДАЧ
  Поясніть, що із життєвих «ран» може прорости мудрість. Невдачі трапляються у всіх, однак не варто здаватися. Головне – зробити з них висновки та сприйняти їх як досвід.
(Джерело: https://1plus1.ua/shkola/novyny/yak-vihovati-uspishnu-ditinu-10-vazhlivih-krokiv)

Немає коментарів:

Дописати коментар

Дошка об'яв

Сделано на Padlet