Вітаю гостей блогу ! Давайте навчатися разом !

Для Вас, батьки

 

Шановні батьки!
          Ми живемо біля нелегкої години. Війна, втрата близьких, розлука зі знайомими, переїзд, постійна опасность тощо. Без сумніву, це все впливає на нас. Діти також реагують на проблеми по-своєму.  
     Сьогодні батьки мають, як ніколи, спілкуватися із власними дітьми, допомагати їм подолати труднощі.
        Я розумію, що ви не вчителі, і, можливо, комусь із Вас важко пояснювати навчальний матеріал дітям. Для здійснення дистанційного навчання ми працюємо на освітній платформі HUMAN. Також мною був створений блог, на якому розміщено презентації, завдання та інформацію для дітей та батьків. Їх ви можете переглядати у зручний для Вас час. Якщо у Вас немає можливості роздруковувати та виконувати практичні завдання з блогу, пишіть у тетрадях на друкованій основі та звичайних тетрадях, читайте книги. Зберігайте виконані роботи. 
          Тримайтеся, не хвилюйтеся, ми все доздоженемо, коли зустрінемося у школі. Якщо щось не зрозуміло, звертайтесь по телефону, я обов'язково приділю годину кожному з Вас.
Будьте здоровими! Бережіть собі та своїх рідних!
З повагою до кожного з Вас,
                                                                  Олена Олександрівна

Поради для батьків: як підтримати та заспокоїти дитину під час війни

Під час війни діти потребують особливої ​​уваги з боку батьків. Страх, тривога та нервне напруження – ці почуття особливо впливають на дитячу психіку.

У спільноті «Дитячий психолог» фахівці розповіли , як підтримати та заспокоїти дитину під час війни, щоб зменшити наслідки психологічної травми. 

1. Мінімізуйте перегляд новин із дитиною.

В ідеалі, уникайте їхнього перегляду при дитині. Для свого спокою можна поставити дедлайн на їх перегляд, уникаючи постійного моніторингу соцмереж.

2. Говоріть із дитиною. Багато. Постійно.

Це чудовий інструмент, який можна взяти із собою в укриття. Прагніть бути максимально чесними та озвучуйте лише правдиві факти або ті, в чому дійсно впевнені і у що вірите самі.

3. Діти потребують тактильності.

Іншими словами, намагайтеся обіймати їх якомога частіше.

Для молодших дітей гарно спрацюють пальчикові ігри.

Можна спробувати створити максимальне відчуття безпеки: обійміти дитину; ритмічними, проте не динамічними погойдуваннями рухайтеся вправо-вліво або вперед-назад; можна паралельно з цим погладжувати дитину або намугікувати якусь мелодію.

І не важливо скільки Вашій дитині років: 4 чи 12 років.

4. Не стесняйтесь говорити зі своєю дитиною про власні почуття та емоції.

Ви живі! У Вас є емоції! Ви навчайте дитину тому, що виявляти їх – це нормально.

5. Прислухайтеся до дітей. Найчастіше вони транслюють те, що переживають і відчувають мимовільно. Іноді самі не розуміючи, що з ними відбувається.

Дуже гарно спрацює повторення за дитиною її ж тверджень. Наприклад: «Ти злишся на… Так?», «Ти боїшся, що…» і т.д.

6. Наглядайте за грою дитини.

Саме у грі дитина проживає те, що свідомо прожити не в змозі. Гра може допомогти зрозуміти, що дитина не зможе проговорити.

7. Не втомлюйтесь повторювати дитині, що ви поруч, що ви її захищаєте, турбуєтеся про неї, що вона не одинока.

Прагніть бути в зоні постійного доступу: фізично, по телефону, по відеозв'язку (у випадках, коли доводиться бути окремо).

8. Дозвольте дитині брати із собою важливу річ чи іграшку.

Це створить додаткове відчуття безпеки. Якщо десь забувши позбавити – нагадайте про неї. Якщо занапастити – дозвольте посумувати, а, за потреби, запропонуйте обрати іншу для турботи.

9. Не ігноруйте можливості створити символічні обряди перед сном.

Це може бути, наприклад, розмова на нейтральні чи спільні теми чи объяти з старшими дітьми. З молодшими дітьми може бути читання чи складання казок, обійми та погладжування.

10. Дозволяйте дітям знімати напругу конструктивним способом.

Це можуть бути найрізноманітніші ігри та техніки:

- можна рвати або зминати папір;

- гра у «паперові» сніжки;

- можна «боксувати» м'яку подушку;

- запропонуйте крик без крику: просимо дитину спробувати закричати, але без голосу (гучності);

- "стаканчик крику" або "мішечок крику": можна кричати, але лише направивши цей крик у мішечок або стаканчик;

- Ігри з водою (воду можна переливати із ємності в ємність) та піском.

Джерело

https://vinnitsa.info/article/porady-dlya-bat-kiv-yak-pidtrymaty-ta-zaspokoyity-dytynu-pid-chas-viyny

16 порад батькам другокласників 

Порада 1 

Нагадати дитині, що домашні завдання потрібні для того, що закріпити те, що пояснював учитель на уроці, інакше у довгострокову пам'ять знання не перейдуть. 

Порада 2 

Навичка виконання домашніх завдань без допомоги батьків не формується, такий закон засвоєння знань. Як допомогти дитині у підготовці домашнього завдання: - Перевірте чи правильно організоване робоче місце учня; - привчайте дитину вчасно сідати за уроки; - Не дозволяйте дитині надто довго сидіти за робочим столом. Своєчасно влаштовуйте невеликі перерви; - Спершу контролюйте всі уроки виконані. Будьте присутні, коли дитина виконує домашні завдання, підбадьорюйте, пояснюйте, якщо щось не зрозумів чи забувши, але не замінюйте його діяльність.

Порада 3 

Якщо батько не контролює та не допомагає дитині виконувати домашні завдання, то ученик може його робити самостійно. 

Порада 4

Важливо спочатку перевіряти і спів ставляти те, що дитина записала в щоденник і те, що було реально поставлено; діти інколи помиляються. 

Порада 5

Показувати дитині приклад організованості та зібраності. 

Порада 6 

Прийняти думку, що негативні оцінки в учбовому процесі неминучі, тому важливо не карати дитину, навпаки допомогти розібратися в проблемі. Для успішного навчання важливо: - наскільки добре дитина розуміє зміст слів «неможна» та «треба»; - чи знайоме дитині почуття відповідальності ; - Чи організована дитина у найпростішому розумінні цього слова. 

Порада 7 

Не думати, що якщо мама тато тато відмінно навчалися у школі, то їх дитина обов'язково буде відмінником – діти необов'язково повинні бути схожими на батьків. 

Порада 8

Батьки мають пам'ятати, що у навчанні важливі не так оцінки, як реальні знання та вміння дитини, його працездатність, відповідальність, потреба у здобутті нових знань. До того ж слід враховувати, що успішність у навчанні визначається багатьма факторами. Не останньою є віра батьків у можливості своєї дитини, а також їхня спроможність надати реальну допомогу. 

Порада 9

Якщо часто сварити  дитину за помилки , може з'явитися шкільна тривога, яка дуже вплине на успішність. Навіть найрозумніша дитина може помилятися, якщо вона боїться, бо страх блокує пізнавальну діяльність. 

Порада 10 

Не вимагати від дитини більше її можливості на даний момент. Що робити? -  починати з найпростішого ( вселити почуття впевненості у своїх силах, пробудити інтерес до навчання); - підбирати цікаві завдання; - уникати нервозності та невиправданих конфліктів; - батькам слідкувати за собою, за своєю інтонацією під час зайняти, намагатися не підвищувати голос; - обов'язково відмічати перші успіхи дитини; - Намагатися розвинути у дитині почуття гідності.

Порада 11

Важливо самим батькам спокійно ставитися до навчання дитини і не вимагати від неї лише відмінних результатів ; - якщо мама занадто сильно турбується за оцінки, то і у дитини з'являється страх не виправдати сподівання мами. 

Порада 12 

Важливо навчити дитину порівнювати свої досягнення зі своїми попередніми, а не з досягненнями інших учнів. 

Порада 13

Обов'язково хвалити за успіхи, створювати ситуації успіху, відмічати найменші досягнення. Придумайте штучні стимули у вигляді винагороди, які можна регулярно давати за невеликі досягнення у навчанні та поведінці. Навчальна діяльність є спільною, розподіленою – від дорослого (вчителя, батьків) надходять завдання та стимули, а від школярів – активність у їх досягненні. 

Порада 14 

Дитина повинна бачити, що помилятися – це нормально, що помиляються мама та тато, бабусі і дідусі. Важливо вчасно і правильно виправити свою помилку. 

Порада 15

Важливо налаштовувати дитину: якщо вірити в успіх та старатися, то все обов'язково вийде. 

Зробити перший крок у вихованні самостійності допоможе простий прийом – скласти розклад виконання домашніх завдань. 

- Письмові завдання варто чергувати з усними. - Бажано завдання виконувати у той день, коли його задали, що не забути вивчений матеріал. Завдання з читання (переказ, вірш напам'ять) та іноземну мову варто повторити кілька разів. - Розділити задані уроки рівномірно за днями тижня, щоб не було «то густо, то пусто». - Інтенсивне виконання будь-якого уроку не повинно перевищувати 30 хвилин.



Навчання дітей вдома: поради від психологіні  Світлані Ройз


Початкова школа: навчання для задоволення

     У початковій школі мотивація до навчання – виключно зовнішня. Дитя вчиться заради задоволення, заохочення. Потрібно також розуміти, що у дитини вже є невеликий, але досвід навчання. У першокласників його ще немає, але у 2-3 класах він уже напрацьовується. 
По збережіть звичний режим. Це неможливо повністю, адже він уже збився, але треба його адаптувати і намагатися дотримуватися.
  Облаштуйте окреме місце для навчання, окремий простір, щоб дитина розуміла: вона туди заходити – і все, вона вже налаштована на навчання.
  Виберіть сигнал, який буде викликати навчання, наприклад будильник телефону. Це має бути приємний звук, якась улюблена музика. Це не має бути мамин чи татів голос! У мами і тата й так сьогодні достатньо напруги.
Зверніть увагу, годину зайняти - 10-15 хвилин. Потім дзвонити дзвоник, дитина може випити води, порухатись. Пам'ятаємо — зараз у дитини і так знижена рухливість і нестача повітря. 
Пам'ятайте, батьки — не няньки і за дитину завдання не роблять. Але деяким дітям важливо, щоби батьки були в кімнаті, коли вони вчаться. Можна займатися своїми справами, аби були присутні. Час від часу можна підходити до дитини, живити, як справи. 
Якщо стане сил, зробіть із дітьми ігрову среду. Можна озброїтися чарівною паличкою, якою торкатися лоба дитини і казати: «Ти зі всім упораєшся». Чи не помешкати знайти для дитини чарівний камінець мудрості — ну, і для себе принагідно. Застосовуйте метод «зеленої ручки» — помічайте та зауважуйте не про недоліки, а про успіхи. Дитя перебуває в напрузі, тому маємо більше, ніж зазвичай, звертати увагу на те, що йому вдається добре.

Дистанційне навчання

                           1. Вибір онлайн-програми чи курсу як пріоритету
Карантин це час наділяти прогалини у знаннях дитини. Якщо у ученика є певні інтереси чи улюблені предмети, можна рухатися у напрямку розвитку знань у цих конкретних сферах.  Надайте свободу вибору дитині, тоді мотивація та бажання працювати будуть у рази вищі.  На сьогодні в Інтернеті є багато платформ для вивчення як шкільних предметів, так і курсів у сферах, які не розглядаються шкільною програмою. Також можна знайти відео-уроки , де наочно пояснюються окремі теми та навіть прописані завдання. 
                         2. Сформувати графік зайняти
Для ефективної організації навчального процесу вдома необхідно  сформувати щоденний розклад зайняти , щоб дитина знала, який обсяг робіт її чекає. Наочність графіку допоможе учню орієнтуватися та навчитися організовувати свою годину, тому створити стенд або плакат із розкладом стане гарною ідеєю. Можна залучити дитину до процесу створення це полегшити включення в режим.  Графік повинен бути підлаштований під індивідуальні особливості дитини. Обсяг робіт має бути достатнім для засвоєння матеріалу, але не надто великим, щоб учень з легкістю сприймав інформацію.  Звичайно, ранок – це найоптимальніша година для навчання , але все залежить від особливостей Вашої дитини.  

3. Режим дня

Дитині дуже важко буде повертатися до навчальних буднів, якщо зараз її графік сильно зсунеться. Тож бажано  продовжувати лягати спати, прокидатися, харчуватися і гуляти в одну і ту саму годину.  Важливо розуміти, що карантин – це не канікули . Тому робочий день ученика має максимально бути схожим на звичайний день у школі за насиченістю. Тільки тоді повернення до школи не буде стресовим та пройде комфортно. 

4. Організація робочого простору

На ефективність навчання дуже впливає робоче місце. Щоб дитина могла зосередитися на виконанні завдань,  потрібно забезпечити її комфортним та зручним робочим місцем . Адже навчання на дивані або лежачи в постелі, буде сприяти відволіканню та шкодити здоров'ю дитини. Тому  виберіть окремий куточок у будинку та обладнайте його.  Для проходження онлайн-програм у дитини має бути можливість працювати з персональним комп'ютером чи ноутбуком , а також стабільне з'єднання з Інтернетом . Крім того, ученик повинен мати місце у робочій області для всього, що може знадобитися протягом типового шкільного дня (ручки, олівці, тетради, блокноти, калькулятор тощо). Кімната, в якій дитина буде займатися навчальною діяльністю, має добре вентилюватися, щоб школяр міг дихати чистим повітрям, а не пилкою, що накопичується за цілий день у погано вентильованому поміщенні.  

5. Концентрація дитини

Середовище, що не відволікає уваги, дозволить школярам навчатися ефективно та допоможе почуватися більш спокійно. Тому під час виконання завдань дитиною намагайтеся забезпечити відсутність сторонніх шумів —  вимкніть сповіщення мобільного телефону, комп'ютера , телевізора та радіо, голосно не розмовляйте.

6. Регулярні перерви

Під час виконання завдань важливо  кожні 25-30 хв робити короткочасні перерви для виконання зорової гімнастики,  випивання склянки води тощо. А кожні 45-60 хв — влаштовувати перерви протягом 10-15 хвилин, щоб розім'яти руки та ноги (танці, заняття спортом), уникнути перенапруження очей від комп'ютерного монітору та залишатися сконцентрованим.  Навчання невеликими блоками дозволяє мозку краще зрозуміти та зберегти інформацію. А фізична активність покращує кровообіг, активізує фізіологічні процеси, що сприяють сприйняттю, відтворенню та опрацюванню інформації.  Необхідно включити в розминку також вправи для поліпшення постави і зменшення навантаження на спинку дитини.  Дуже важливо, щоб під час відпочинку дитина уникала перебування перед монітором (не гортала стрічку новин у соціальних мережах, не переглядала відео та не грала в комп'ютерні ігри), щоб її очі могли повноцінно відпочити.  

7. Чергування онлайн-навчання з іншими видами освітньої діяльності

Бажано включати в навчальний час не лише слухання онлайн-лекцій чи виконання завдань на комп'ютері, а роботу в зошиті, читання книг, створення проектів, спостереження, експериментування.


Як виховати успішну дитину: 

10 важливих кроків

     Поради, що допоможуть дитині вдало та впевнено йти життям.

   Успішну особистіть потрібно виховувати змалечку. Тож важливо знати, які перші «цеглинки» потрібно закласти батькам у фундамент успішної та щасливої ​​життя їхньої дитини.
ЦІКАВО ЗАЙМАТИСЯ
    Від народження до 5 років дитина легко сприймає інформацію. Тому не варто думати, що вона ще маленька для здобуття знань та навичок. Знайдіть для неї цікаві, нескладні заняття, які її не обтяжують. Ще краще – перетворити заняття на гру.  
АНАЛІЗУВАТИ
   Вчити дитину працювати з інформаційним потоком. Неважливо, скільки вона «зазубрила» із підручників. Питання, що має вас хвилювати: чи вміє вона робити висновки з прочитаного.
ЗАЙМАТИСЯ СПОРТОМ
   Дізнайтесь, яким спортом хотіла б займатися ваша дитина. Це допоможе їй із інтересам відвідувати заняття та стимулюватиме до перемоги над собою. А хороші досягнення додаватимуть натхнення.
НЕ ТРИМАТИ
   Намагайтесь не вимагати від дитини високих балів, а спробуйте зацікавити її предметом, пояснити, чому ті чи інші знання їй знадобляться. Наприклад, знання рідної мови допоможе їй гарно та виграшно висловлювати свої думки, а іноземної – розуміти пісні улюблених виконавців.
ПЛАНУВАТИ
   Так, спланувати свій день вдається далеко не кожному дорослому. А втім, привчайте дитину вести щоденник її справ, продумувати вільний час та свята. Звичайно, ви самі маєте подавати їй приклад.
НАМАГАТИСЯ
   Важливо привчати дитину до самостійності, щоб вона не чекала, що батьки все вирішуватимуть за неї. Можливо, часом ви думаєте: «Краще зробити це самому, ніж чекати, поки це зробить дитина», «Він / вона не впорається з цим».  Та значно краще, коли дитина буде докладати свої зусилля до якоїсь справи – і не страшно, якщо це вимагатиме кількаразових спроб чи буде виконано не ідеально.
ДАТИ ВІБІР
    Дозвольте дитині обирати. Так вона вчитиметься приймати рішення, висловлювати, а то й відстоювати, свої думки та підвищувати свою самооцінку.
ПРАВИЛЬНО ХВАЛИТИ
   Заслужена похвала мотивує людину. Тому не забувайте хвалити дитину, при цьому не варто лестити та переоцінювати її можливості.
ВЧИТИ ЦІЛЕСПРЯМОВАНОСТІ
   Чудово, коли дитина буде бачити свою мету та докладатиме зусиль, до її досягнення. Поясніть (краще на прикладах), що наполегливі люди попри різні труднощі не здаються на півдорозі, а закінчують розпочаті справи.
З ЛЕГКІСТЮ СТАВАТИСЯ ДО НЕВДАЧ
  Поясніть, що із життєвих «ран» може прорости мудрість. Невдачі трапляються у всіх, проте не варто здаватися. Головне – зробити з них висновки та сприйняти їх як досвід.
(Джерело: https://1plus1.ua/shkola/novyny/yak-vihovati-uspishnu-ditinu-10-vazhlivih-krokiv)

Немає коментарів:

Дописати коментар

Дошка об'яв

Сделано на Padlet